Amager P96 - Tårnby


Vedtægter for Amager P96 Tårnby - se dem her som PDF - (printvenlig).




§1: Klubbens navn
Klubbens navn er Amager P96 Tårnby.
Foreningen Amager P96 Tårnby, der har hjemsted i Tårnby Kommune, er stiftet d.
29. april 1996.
Spillested: Vestamager Idrætscenter, Ugandavej 105A, 2770 Kastrup.
Postadresse er Vestamager Idrætscenter, Ugandavej 105A, 2770 Kastrup.


§2: Klubbens formål
Amager P96 Tårnby formål er, i en sportslig og venskabelig ånd, at fremme
fællesskabet om- og interessen for petanquesporten. Amager P96 Tårnbys aktiviteter
skal tilgodese såvel bredde- som elitesporten gennem afholdelse af træning og
turneringer m.m.
§2a:
Klubben er medlem af Kastrup-Tårnbys Idrætssammenslutning (KTIS), Dansk
Gymnastik og Idrætsforbund (DGI), Dansk Petanque Forbund (DPF) og evt. andre
organisationer til gavn for klubbens virke.

§3: Klubbens medlemmer
Som medlem optages alle interesserede, der kan tilslutte sig klubbens vedtægter.
§3a:
Klubben bestiller DPF- spillerlicens til alle klubmedlemmer, undtaget dem der har
licens i andre klubber og passive medlemmer. Hvis DPF ændrer de gældende regler
for licens, træffer bestyrelsen eventuelle afledte/nødvendige konsekvensbeslutninger
indtil førstkommende ordinære generalforsamling.

§3 b:
Hvis medlemmer får udstedt en DPF spillerlicens for en anden klub end Amager P96
Tårnby, kan man ikke deltage i Amager P96 Tårnbys klubmesterskaber

§4: Æresmedlemmer
Personer, der har gjort en bemærkelsesværdig indsats for klubben, kan udnævnes til
æresmedlem af klubben af en ordinær generalforsamling efter indstilling til
bestyrelsen. Æresmedlemsskab er livsvarigt og forbundet med kontingentfritagelse.


§5: Ind- og udmeldelse
Indmeldelse skal ske til kassereren eller et bestyrelsesmedlem på klubbens
indmeldelsesblanket. Udmeldelse skal ske skriftligt med en måneds varsel til
klubbens kasserer.


§6: Kontingent
Kontingent fastsættes på den årlige generalforsamling med virkning fra det næste
regnskabsår.
Kontingent forfalder pr. 1. januar. Opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.
Kontingent for juniorer er til og med det 17. år, kontingent for seniorer er fra 18 år.
Regnskabsåret er kalenderåret.


§7: Restance
Når et medlem er i restance mere end tre måneder og trods skriftlig henvendelse fra
kassereren undlader at betale, slettes vedkommende som medlem af klubben.


§8: Eksklusion
Bestyrelsen har myndighed til at træffe afgørelse om eksklusion eller andre former
for sanktioner for medlemmer, som overtræder klubbens love og regler eller udviser
usportslig eller krænkende adfærd. Bestyrelsens afgørelse kan i disse tilfælde tages
op til prøvelse på den efterfølgende generalforsamling, eller på en ekstraordinær
generalforsamling.


§9: Generalforsamlingen
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed. Den ordinære
generalforsamling afholdes hvert år den sidste torsdag i februar måned med følgende
dagsorden:


1. Valg af dirigent.
2. Formandens beretning.
3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab.
4. Indkomne forslag.
5. Fastsættelse af kontingent.
6. Forelæggelse af bestyrelsens budgetforslag for det kommende år.
7. Valg af bestyrelse.
8. Valg af revisorer.
9. Eventuelt.


Generalforsamlingen indvarsles med 14 dages varsel til medlemmerne, dette kan ske
skriftligt eller via mail. Indkaldelsen skal indeholde formandens beretning,
dagsorden, revideret regnskab, budget samt indkomne forslag. Enhver lovlig

indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig, medlemmer over 18 år er valgbare
til bestyrelsen. Forslag på generalforsamlingen skal afgøres, hvor intet andet er
anført, ved simpelt stemmeflertal, der skal foretages skriftlig afstemning når blot et
medlem ønsker det.
Lovændringer skal vedtages med mindst 2/3 af de afgivne stemmer. Der kan ikke
stemmes ved fuldmagt.
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden skriftligt
pr. brev eller mail i hænde senest 4 uger før generalforsamlingen.
§9a
Ekstraordinær generalforsamling.
Ekstraordinære generalforsamlinger kan af bestyrelsen indkaldes med otte dages
varsel. Ekstraordinær generalforsamling, indvarslet skriftligt af mindst 25% af
medlemmerne, indkaldes senest 14 dage efter at bestyrelsen har modtaget begæring
herom. Ekstraordinær generalforsamling, indvarslet af medlemmerne, kræver dog at
mindst 75% af underskriverne er til stede for at generalforsamlingen er
beslutningsdygtig.

§10: Bestyrelsen
Klubben ledes af en bestyrelse på syv medlemmer, formand, kasserer og fem
bestyrelsesmedlemmer. Generalforsamlingen vælger formand og to
bestyrelsesmedlem i de lige år, kasserer og tre bestyrelsesmedlemmer i de ulige år.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær. I de lige år vælges
desuden en suppleant til bestyrelsen.
Valgene gælder for en periode af to år kun medlemmer, der er til stede på
generalforsamlingen, eller har givet skriftligt tilsagn, er valgbare til bestyrelsen.
Bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for forpligtelser indgået af Amager P96
Tårnby.
Formanden repræsenterer klubben ved givne lejligheder og sammenkalder og leder
bestyrelsesmøderne, der skal indvarsles med otte dages varsel.
Formanden skal i øvrigt indkalde til bestyrelsesmøde, når mindst to medlemmer
skriftligt udtrykker ønske herom.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når fire medlemmer er til stede.
Der kan forlanges skriftlig afstemning.
I tilfælde af formandens fravær (sygdom, ferie e. a.) i mere end tre uger, indkalder
næstformanden i formandens fravær


§ 11: Tegningsret.
Regnskabet føres af kassereren, der gyldigt kan kvittere for alle indbetalinger. Alle
ind- og udbetalinger bogføres. Større kontantbeløb indsættes hurtigst muligt på
foreningens konto, hvoraf der kun kan hæves med formanden og kassererens
underskrifter. I tilfælde af inhabilitet, f.eks. ved samliv mellem formand og kasserer,
skal næstformanden underskrive. Til brug for Dankort-betalinger kan kassereren
disponere over et af bestyrelsen nærmere fastsat beløb. Beløbet overføres med
formandens/næstformandens og kassererens underskrifter til en af bestyrelsen
godkendt Dankort-konto, hvorfra kassereren kan disponere foreningens mindre
omkostninger.


§12: Revisorerne.
På den ordinære generalforsamling vælges efter samme regler, der gælder for
bestyrelsen (§ 10), to revisorer. Valgperiode et år.


§13: Klubbens værdigenstande
Klubbens værdigenstande skal opbevares forsvarligt.


§14: Klubbens opløsning
Klubben kan ikke opløses, så længe 25% af medlemmerne modsætter sig dette.
Generalforsamlingen tager hvis opløsningen vedtages, bestemmelse om, hvilket
almennyttigt formål klubbens formue og øvrige genstande skal bruges til. Ændring af
denne paragraf, kræver samme betingelser som ved opløsning.

# # # - - - # # #
Vedtaget på stiftende generalforsamling den 29/4 1996 med ændringer på
generalforsamlingen den 7/3 2001, på generalforsamlingen d. 27/2 2002, på den
ekstraordinære generalforsamling 3. april 2006, på generalforsamlingen d. 28. februar
2008, på generalforsamlingen d. 24. februar 2010, generalforsamlingen d. 28. februar
2011, på den ekstraordinære generalforsamling d. 7. april 2013, den ekstraordinære
generalforsamling den 6. september 2015, den ordinære generalforsamling den 28.
februar 2017, og på generalforsamlingen den 25. februar 2020 og på den ordinære
generalforsamling den 24. juni 2021, og på den ordinære generalforsamling den 24.
februar 2022, og på den ordinære generalforsamling 23. februar 2023, samt den
ordinære generalforsamling 27. februar 2025,